המדריך המלא (והלא רשמי) להכנת קייק פופס

את סוף הסיפור אתם כבר יודעים: הכנתי קייק פופס. אותם עיגולי עוגה על מקל שנראים ממש מגניב. כן. חיפשתי מתכון לקייק פופס, עקבתי אחריו, ואפילו חשבתי איך לקשט אותם. והכל בגלל שאישתי ביקשה שאעזור לה להכין. יותר משאני מרגיש נשי כרגע, אני מרגיש גאה שהצלחתי!

הקייק פופס של אבא ברק
אז כדי שכולם יוכלו להנות מהכנת קייק פופס, החלטנו לכתוב מדריך מקיף להכנת קייק פופס בבית. זה לא כזה מסובך, ומצד שני לקח לנו 3-4 נסיונות לתפוס את העניין ולהכין אותם כמו שצריך. את מרבית השלבים ניתן לעשות גם עם ילדים, והם בטוח יהנו לאכול את פצצות הסוכר האלה.

אז קודם כל – מה זה קייק פופס?

קייק פופס הם עיגולי עוגה ששמים על מקל (כמו סוכריה) או מגישים כמו כדור שוקולד (בתוך הנייר הזה של כדורי שוקולד. מנז'ט?). בפועל זו עוגה בחושה, דחוסה מעט, וטעימה למדי. ניתן להכין אותם באחת משלוש דרכים:
1. מכשיר קייק פופס – כמו מכשיר של וופל בלגי. עובד נהדר, וניתן לקנות מחו"ל או בארץ. אנחנו קנינו באתר The HUT אבל אפשר למצוא את המכשיר גם בחנויות (למשל NESLY באשקלון. פרטים פה). ההבדל במחירים לא כזה גדול, אז אם אין לכם כוח לחכות שיגיע (שבועיים בערך) פשוט תקנו בחנות.
2. תבנית של קייק פופס – תבנית פלסטיק או סיליקון שבנויה מעיגולים, כך שבעצם אופים את העיגולים בתנור בתוך התבנית. ניתן למצוא אותן גם כן אצל NESLY, או באליאקספרס במחיר ממש זול.
3. להכין קייק פופס מעוגה בחושה שהכנתם מראש. בלי מכשירים, בלי תבניות – פשוט מכינים עוגה ומפוררים אותה, ואז מרכיבים עיגולים. לא בדקתי את העניין לעומק, אז אתם מוזמנים לגגל (לעשות גוגל) על העניין.

בכל שלושת השיטות מגיעים לתוצאה דומה – כדורי עוגה. אז לא משנה איזה שיטה בחרתם, תהליך הקישוט דומה. אם לא בא לכם לקרוא את המתכון להכנת קייק פופס במכשיר, מוזמנים לקפוץ למטה לחלק של הקישוטים.

המכשיר להכנת Cake Pops

cake pops -  המכשיראת המכשיר קנינו באתר The HUT – אתר אנגלי שמכיל כל מיני ג'אדג'טים למטבח. המחיר היה די אטרקטיבי, ובגלל שהמכשיר כל כך פופולרי – יתכן והוא לא יהיה במלאי. אנחנו (יותר נכון אישתי) חיכתה כמעט חודש עד שהמכשיר הגיע למלאי. זה מכשיר שמזכיר טוסטר משולשים (או מכשיר וופל בלגי). החלפת שקע אנגלי בשקע ישראלי

מכיוון שרכשנו באתר אנגלי, קיבלנו את המכשיר עם שקע אנגלי. כדי לחסוך מתאם, התקנתי למכשיר שקע ישראלי. לא ממליץ על ההתעסקות למי שלא מבין בחשמל, ולכן אם אין לכם מושג – או שתקנו בארץ, או שתקנו מתאם.
**** אסור להתעסק עם חשמל אם אין לכם מושג מה אתם עושים!!!! ****

מתכון לקייק פופס

המכשיר מגיע עם חוברת הוראות שכוללת מתכונים. אני אישית עקבתי אחרי המתכון צעד צעד, וזה עבד מצוין. לעומת זאת, כמו גבר טיפוסי, כשניסיתי לקצר שלבים – לא יצא משהו. בחוברת יש שני מתכונים, אחד לכדורי וניל ואחד לכדורי שוקולד. אני מניח שמי שמבין באפייה יוכל לשחק עם חלק מהמרכיבים, אני לא לוקח סיכון.
מרכיבים (ל-24 קייק פופס בערך):
כוס וחצי קמח (170 גרם לאילו מאיתנו ששוקלים).
חצי כפית אבקת אפייה.
קורט מלח (מה שנקרא pinch of salt).
60 גרם חמאה מומסת.
110 גרם סוכר (בערך חצי כוס). במתכון מדובר על סוג סוכר שאין בארץ (סוכר דק – caster sugar) אז ניתן פשוט להשתמש בסוכר רגיל.
ביצה אחת.
כפית תמצית וניל.
60 מ"ל של חלב (בקבוקי תינוק הם כלי מדידה נהדר, מסתבר).
(למי שרוצה כדורי שוקולד, יש להוסיף לרשימת המרכיבים 100 גרם שוקולד מריר מומס, וכפית אבקת קקאו).

שלבי ההכנה של מתכון הקייק פופס

אני למדתי בדרך הקשה – עדיף לעקוב אחרי השלבים. יוצא הרבה יותר טוב 🙂 זה המתכון בצורה גברית – מחשבה פרקטית, ולכן יתכן והוא יראה קצת קצר. בכל מקרה, התוצאה תצא יפה אם רק תקפידו לערבב טוב כל פעם עד שהעיסה אחידה. .

שמים את החמאה המומסת והסוכר בתוך קערה. מערבבים בעזרת מטרפה עד שיש (סוג של) עיסה אחידה. 1. שמים את החמאה המומסת והסוכר בתוך קערה. מערבבים בעזרת מטרפה עד שיש (סוג של) עיסה אחידה.

2. מוסיפים פנימה את הביצה ואת תמצית הווניל. מערבבים.
3. מוסיפים מלח ואבקת אפייה. מערבבים. (אם החלטתם להכין כדרי שוקולד – בשלב זה מוסיפים את השוקולד המומס)

4. מוסיפים את הקמח לאט לאט תוך כדי ערבוב (ואם אתם מהמקפידים(ות) – גם מנפים אותו לפני השימוש). אל תפחדו אם העיסה נהיית קצת מוזרה וקשה, תיכף נוסיף חלב והכל יהיה טוב יותר. (למי שמכין כדורי שוקולד – להוסיף גם את אבקת הקקאו).
להוסיף קמח לתערובתתערובת חלקה ואחידה

5. מוסיפים את החלב עד שהתערובת הופכת לתערובת עיסתית ואחידה עם מרקם חלק.

6. במידה ולא דאגתם לזה עד עכשיו – מחממים את המכשיר קייק פופס (עד שהנורה למעלה מראה שהוא חם).
לחמם עד שהנורה נכבית

7. שמים ספריי שמן או מורחים מעט שמן עם מגבת נייר בכל אחד מהחורים – גם למעלה וגם למטה.

8. שמים בערך כפית (עמוסה, אבל לא מדי) בכל אחד מהשקעים בחלק התחתון של המכשיר קייק פופ.שמים כפית תערובת בכל שקע קייק פופ

9. סוגרים את המכסה (בהוראות זה ל 4-5 דקות, לנו בהחלט הספיקו 4 דקות).

10. אם אתם לא בטוחים אם , תוקעים קיסם. יצא נקי ויבש? מזל טוב! נולד לכם קייק פופס.
הקייק פופס מוכן

11. מוציאים את הכדורים בזהירות ומניחים להתקרר.
12. למי שמעופף כמוני – מכבים את המכשיר בגמר השימוש!

אם עקבתם אחרי כל השלבים, יש לכם כרגע קערה מלאה בקייק פופס. אם אתם כמוני, טעמתם לפחות אחד.
קייק פופס מוכנים

יאמי!

איך מקשטים את הקייק פופס?

שאלת השאלות. לקח לנו כמה ניסיונות עד שהבנו את הרעיון, והרבה ניסוי וטעייה. נאלצתי לאכול כמה קייק פופס שהרסתי בניסיונות שלנו (מסכן שכמוני). את מקלות הפלסטיק קיבלנו יחד עם המכשיר (30 מקלות בערך), אבל ניתן להשיג אותם בהרבה חנויות כלי מטבח.
לפני שנתחיל בהשחלת מקלות לקייק פופס, מומלץ לשים אותם לרבע שעה בפריזר (או שעה במקרר). זה יקשה אותם, ויקל עלינו בעבודה איתם. אחרי שהכדורים התקררו, מתחילים לשים אותם על המקלות. כדי שהם ישארו דבוקים למקל, נשתמש בשוקולד מומס כדבק.

אז קודם כל – ממיסים שוקולד: הדרך הכי פשוטה היא לקחת קערת מתכת או סיר קטן, ולשים מתחתיהם בקערה יותר גדולה או סיר גדול יותר) מים רותחים. כמה דקות וערבוב קל ויש לכם שוקולד מומס. בשלב מאוחר יותר נוסיף לשוקולד גם שמנת מתוקה (נקראת גם "שמנת להקצפה") כדי לדלל אותו, אבל כרגע שוקולד מומס וסמיך זה מעולה. אנחנו השתמשנו בחבילה אחת של שוקולד ל20 כדורים, אבל מי שאוהב ציפוי עבה ירצה יותר.
טובלים כל מקל בשוקולד המומס
קייק פופס על מקלקייק פופס על מקל בקערה
טובלים כל מקל בשוקולד המומס (עומק של חצי ס"מ בערך) ומלבישים עליו את הקייק פופ בעדינות. מניחים בעדינות בצלחת או קערה, עם המקל כלפי מעלה. לאחר שהלבשתם את כל הקייק פופס על מקלות מכניסים את הצלחת למקפיא לחמש דקות או למקרר לעשרים דקות.
בזמן שהקייק פופס במקרר, ניתן להכין את השוקולד לציפוי: מוסיפים לשוקולד שהמסנו מקודם שמנת. על כל חבילת שוקולד מוסיפים בערך 150 מ"ל שמנת. אני ממליץ פשוט להוסיף כל פעם קצת, עד שיש תערובת סמיכה אבל נוזלת (כמו שוקולטה – לא סמיך מדי, לא נוזלי מדי). למי שמשקיע, ניתן לחמם קצת את השמנת כדי להקל על הערבוב עם השוקולד.

ניתן גם לוותר על המקלות ולהגיש את הקייק פופס על מנז'טים. זה פחות מרשים, אבל (ובעיקר) הרבה פחות מסובך בשלב הקישוט וגם לאחר מכן בשלב ההגשה.
קייק פופס על מנג'ט

מתחילים לקשט את הפופס!

אחרי שסיימנו להכין את הציפוי שוקולד, מוציאים את הקייק פופס מהמקרר. מרימים את אחד הכדורים, מסתכלים שהשוקולד התקרר ומחזיק את הקייק פופ על המקל. לוקחים את קייק פופס (אחד אחד, גם אם אין לכם סבלנות) וטובלים בשוקולד עד שהכדור מכוסה מכל הכיוונים (פשוט מגלגלים אותו בפנים בזוויות שונות). כדי שיצא לכם ציפוי יפה ואחיד, מומלץ לסובב מעט את הכדור וכך להוריד ממנו שוקולד עודף (וכדי שכשתהפכו אותו לא ינזל לכם מלא שוקולד על המקל). מחכים עד שהשוקולד מפסיק לנזול, ואז מעמידים בכלי שהכנתם מראש להתקרר ותפיסת צורה.
ציפוי שוקולד לקייק פופס

אנחנו השתמשנו פשוט בקלקר שהגיע עם מכשיר הקייק פופס, אבל ניתן להשתמש גם בספוג של עציצים או כל חומר שניתן לנעוץ בו את המקלות. על מנת לא להשתמש באלימות, חוררתי את המשטח עם קיסם לפני שתקעתי את המקל של הקייק פופ. אם עקבתם טוב אחרי ההוראות, יש לכם כרגע סט כדורים שנראה בערך כך:
קייק פופס מחכים לסוכריות

עכשיו מגיע החלק היצירתי

אחרי שציפינו את הקייק פופס, אפשר לקשט אותם עם כל קישוט עוגה שקיים. אם אתם מוצלחים ממש, אפשר לעשות דברים מדהימים. כמה מהקישוטים המעניינים שראינו במסגרת התחקיר להכנת הקייק פופס:
* להשתמש בשוקולד לבן במקום שוקולד חום – ולקבל כדורים לבנים במקום חומים כמו שאנחנו הכנו. למשקיעים ממש ניתן להשתמש עם השוקולד הלבן גם בצבעי מאכל, וליצור כדורים וורודים, אדומים, כחולים וכל צבע שתרצו.
* סוכריות – קופצות, רגילות, צבעוניות, לבנות, שחורות וכל סוכריות שתרצו לשים על הכדורים. אנחנו קנינו מן מארז סוכריות שכולל כמה סוגים, ופתר לנו את סוגיית הקישוט.
* מזרק קישוט – יש בחנויות הבישול מזרק/עט שמלא בשוקולד לבן או חום. אנחנו קנינו מזרק סיליקון ומילאנו אותו בשוקולד לבן. עם יד מנוסה יותר בטוח אפשר להגיע לתוצאות מדהימות.
קייק פופס מקושטיםקייק פופס מקושטים 2קייק פופס מקושטים 3
קייק פופס מקושטים - הכי יפים

לסיכום

הפעמים הראשונות של הכנת הקייק פופס הן מעט ארוכות ובעייתיות, ולכן הייתיע ממליץ להתנסות בלי הילדים. אחרי שמכירים את כל התהליך, זו יכולה להיות פעילו נהדרת עם הילדים (אפילו רק לקשט את הכדורים)

למי שרוצה להזמין את המכשיר מאנגליה: מכשיר קייק פופס מאתר The Hut.
למי שמעדיף מכשיר עם תו תקן מחנות מעולה לכלי מטבח: NESLY – עולם של מטבח.

CAKE POPS מכל הצבעים והמינים

נשלח ב בבית עם התגית: , , , ,
%d בלוגרים אהבו את זה: