15 עובדות מעניינות על כלי רכב, תאונות ומה שביניהם

כלי רכב ותאונות זה נושא מעניין. לפעמים זה מצחיק, לפעמים זה עצוב, ולפעמים זה ממש חשוב. חלק מהעובדות מפחידות, חלקן מצחיקות וחלקן סתם מוזרות. קריאת חובה לפני הפעם הבאה שאתם עולים על הכביש.

אם אתם מחפשים מידע על "איך להתאים מושב בטיחות לילד", אני ממליץ לכם על הפוסט הזה: "איך לא לאבד ילד בתאונת דרכים". אם אתם רוצים לדעת איך לשפר את הבטיחות של ילדכם בעת נסיעה ברכב, מה זה איזופיקס, ואיך הוא משפר בטיחות אצל ילדים – היכנסו לפוסט הזה: {קישור לפוסט על איזופיקס}.

ועכשיו, 15 עובדות מעניינות על כלי רכב, תאונות ומה שביניהם:

  1. דו"ח התנועה הראשון אי פעם (!!) על מהירות ניתן ניתן ב1896 לוולטר ארנולד, בריטי נחמד שנסע 13 קמ"ש באיזור של 3 קמ"ש. כן כן, שמעתם נכון – 13 קמ"ש. יש ויכוח על העניין, וחלק טוענים שהדו"ח הראשון ניתן לנהג מונית במנהטן ב-1899. נהגי מוניות – עוברים על חוקי התנועה מאז 1899 🙂
  2. מחקרים מעריכים שנהג ממוצע יקלל 32,000 פעמים במהלך חייו. גם נהגות ממוצעות. וכן, זה מחקר אמיתי שנערך בארה"ב. הישראל המספר כנראה גדול יותר.
  3. מרבית התאונות קורות במרחק של 5 ק"מ מהבית. תחברו את זה עם אחוזי חגירה נמוכים עד לא קיימים בנסיעות קצרות, ויש לכם תאונה עם נפגעים. מרבית התאונות קורות ליד הבית
  4. הסיכוי לעשות תאונה בזמן דיבור בטלפון גדול ב- 400% מאשר הסיכוי ללא דיבור בטלפון (אז תתקשרו חזרה אחרי שתחנו, בחייכם).
  5. וגם כתיבת SMS זה גרוע באותה מידה. למעשה, אם כתיבת SMS ממוצעת הינה 4.6 שניות (מחקרים מוכיחים), במהירות של 100 קמ"ש תספיקו לעבור מרחק של כ-120 מטר בנהיגה עיוורת (מרחק השווה למגרש כדורגל). האם הייתם עולים על כביש מהיר ומכסים לעצמכם את העיניים ב 100 קמ"ש?

    המרחק שעברתם בזמן שכתבתם SMS

    המרחק שעברתם בזמן שכתבתם SMS

  6. גברים ונשים עושים כמעט אותה כמות של תאונות. יחד עם זאת, גברים מעורבים ביותר תאונות חמורות מנשים. יש כאלו שיגידו שזה בגלל שגברים בטוחים בעצמם, נוהגים יותר אגרסיבי, או שפשוט זה ככה. אני טוען שזה בגלל האישה שלידם שצועקת "תיזהר", "תנהג יותר לאט", ו "למה כל פעם שאני מעירה לך אתה מתעצבן?".
  7. בארה"ב, לילדים בני 4 יש את הסיכון הנמוך ביותר למוות מכל נוסעי הרכבים בשאר הגילאים. גורם לכם לחשוב שוב על לחגור את הילד היקר לכם מכל?
  8. בצרפת, מוטל על כל נהג (ונהגת) לקחת עימו "ינשוף" למדידת אחוז האלכוהול בדם. ככה זה בתרבות שממש אוהבת יין.
  9. באנגליה תקבל קנס של 30 פאונד (175 ש"ח) אם תצפור בזמן שהאוטו עומד. בפקקים של ישראל, עם הצפירות של הישראלים, מעניין כמה כסף המדינה הייתה עושה.
  10. ושוב באנגליה – שוטרי תנועה באנגליה מסתובבים עם בובות של דובים ברכב. זה לא כי הם פוחדים בלילה, זה כדי שאם יפגשו ילד שהיה מעורב בתאונה, יוכלו לנחם אותו יותר בקלות. מנומסים הבריטים האלה!
  11. סטיב ג'ובס נהג לנסוע במכונית ללא לוחית רישוי. איך זה אפשרי? החוק בקליפורניה קובע שלמכונית חדשה מותר לנסוע עד חצי שנה ללא לוחית רישוי. כל מה שסטיב ג'ובס היה צריך לעשות זה להחליף מכונית כל חצי שנה. רק שסטיב ג'ובס עשה את זה עם מרצדס SL55 AMG (עניין פעוט של 1.8 מיליון ש"ח. כל חצי שנה)
  12. 90% מהנהגים שרים בזמן נהיגה בשלב כלשהו. כן, גם אתם.
  13. רגע של מוזרות – בדרום אפריקה, לבעלי BMW מותר להתקין להביורים (הדברים האלה שיורקים אש) כאמצעי מיגון מפני חוטפי מכוניות. ובארץ? אפילו אזעקה רועשת כבר אסור לשים.
  14. מכונית פורמולה הנוסעת ב200 קמ"ש יוצרת כל כך הרבה כוח הצמדה (לכביש) שהיא מסוגלת לנסוע על תקרה של מנהרה. מעניין מה ניוטון היה אומר על זה? מכונית פורמולה 1
  15. כל יצרני הרכב מנסים לייצר מכונית שתנהג בעצמה, בזמן שגוגל כבר עושה ניסויים במאות מכוניות בקליפורניה. באופן לא מפתיע, הדבר שהכי מקשה על המכונית האוטונומית הוא נהגים אחרים על הכביש.

אם אהבתם את הפוסט הזה, או כל אחד מהפוסטים האחרים שלי, אני מזמין אתכם להירשם למעקב אחר הבלוג, ולקבל התראות כאשר אני מפרסם פוסט חדש! הרשמה ניתן לעשות על ידי הרשמה בתיבה מצד שמאל למעלה. וכמובן – אני תמיד אשמח לשמוע את התגובות שלכם.

נשלח ב Blog עם התגית: , , ,
%d בלוגרים אהבו את זה: