5 דרכים ללמוד דברים חדשים ולשרוד את פסח!

יש לי בן היפראקטיבי. יותר מדי זמן בבית גורם לו לאבד את שפיותו, ולכן גם להורים שלו זה גורם לאבד את השפיות. בגלל ששנינו הורים עובדים, לא תמיד זה אפשרי לצאת מספיק מוקדם כדי לקחת אותו לגן שעשועים (או גן שועים, כמו שהוא אוהב לקרוא לזה). בפעמים שכאלה, כשחוזרים הביתה וכבר אין סיכוי להוציא לו אנרגיות, אנחנו בדרך כלל מחפשים אלטרנטיבות ראויות.

בהתחלה זה היה לגו, או לבנות מגדלים בקוביות, או סתם לשחק במכונית על שלט. עם הזמן, וככל שעידן גדל, הוא התחיל להשתעמם מכל המשחקים האלה, ורצה כל הזמן ללמוד דברים חדשים. על חיות, על מכוניות, על העולם ועל החלל. למזלנו, הטכנולוגיה באה לעזרתנו! עם פסח שמתקרב בצעדי ענק, הנה כמה רעיונות להעביר זמן באמצעות טכנולוגיה:

טכנולוגיה מספר 1: רכב

כן, זה אמנם טכנולוגיה ישנה, אבל תצאו מהבית, כנסו לאוטו וסעו לפינת החי הקרובה. או לספארי. או לגן החיות התנ"כי. מעבר לזמן האיכות באוטו ("אבא, שירים!", "אבא, במבה!", "אבא, לנהוג!" וצעקות אחרות מכיוון הספסל האחורי) תוכלו גם לבלות במקום עצמו, להוציא תמונות מקסימות לווטסאפ של המשפחה, ולצפות במגוון גדול של חיות שונות ומשונות (חלקן גרות מחוץ לכלובים, לצערנו).
מבקרים בגן החיות

טכנולוגיה מספר 2: אינטרנט

הטכנולוגיה הזו דורשת קצת יותר תשומת לב והשקעה מהטכנולוגיה הראשונה, כי נדרש פיקוח וחיפוש של התכנים הנכונים. אבל, זו עדיין דרך נהדרת. יש סרטונים בכל השפות ועל כל הנושאים. יוטיוב זה לא רק הופ ילדות ישראלית ולולי, זה גם מקור להמון סרטי טבע מדהימים. ואם יש לכם כוח, תחפשו תכנים של national geographic באיכות HD. זה מטורף. לא מאמינים לי? הנה הדגמה:

טכנולוגיה מספר 3: Virtual Reality (מציאות מדומה)

By othree – Google Cardboard, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40703922


טכנולוגיה שכבר הושקע בה פעם מלא זמן, והיום היא חוזרת, ובגדול. בין אם זה באמצעות מתקנים שלמים שמיועדים לזה, משקפי VR שמתחברים לטלפון שלכם או אפילו מתקן מקרטון שהופל את הטלפון למכשיר VR מתקדם – הטכנולוגיה פה, והיא מדהימה. לא מאמינים לי? חפשו google cardboard, תצפו בהדגמה, או פשוט תחפשו סרטוני VR בגוגל. תחשבו על למוד בצורה כזו על החלל (אפליקציית titans of space) או לעשות סיור במוזיאונים!
יש משקפיים פשוטים כמו של גוגל (נקראים google cardboard) ויש יותר משוכללים (למשל סמסונג VR). אין לכם משקפי VR? אתם יכולים סתם לראות את זה בטלפון (לא לשכוח להזיז לצדדים) או לשחק עם העכבר במחשב כדי לצפות ב360 מעלות…

טכנולוגיה מספר 4: ספרים

אמנם היום ספרים לא נחשבים טכנולוגיה, אבל פעם הם היו נחשבים לשיא הקידמה, ואם הם היו מגיעים בצבע אז בכלל השארתם את כולם בהלם. דרך הספרים אנחנו לומדים שפה, ומושגים ותמונות. יש ספרים מדהימים ויש ספרים פחות טובים, אבל מנסיון – גם ספרים פחות טובים לפעמים תופסים חזק (מישהו אמר "אבא עושה בושות"?).

טכנולוגיה מספר 5: תלת מימד (3D)

גם זו טכנולוגיה שעשתה קאמבק בשנים האחרונות. בין אם זה בקולנוע (הטירוף שהתחיל מאווטאר), בבית (עם טלוויזיות שעולות פי שש כי הן מגיעות עם זוג משקפיים) ואפילו בספרים. חייב להודות, יש בזה לפעמים משהו מאד מגניב (גם אם זה עושה כאב עיניים אחרי יותר מדי זמן). ספר מגניב שעושה שימוש בתלת מימד הוא "חיות בתלת מימד" בשיתוף גן החיות התנ"כי בירושלים. הסברים מפורטים, הרבה תמונות – וכולן בתלת מימד. הילד שלי התלהב מהספר כמעט כמו מלהיות בגן חיות.

ג'ירפות מציצות בספר "חיות בתלת מימד"

ראיתם פעם ילד מנסה להרביץ לג'ירפה תלת מימדית מתוך ספר? תנסו. שווה את זה.

מה איתכם? יש לכם רעיונות לטכנולוגיות נוספות שלא רשמתי עליהן? כתבו עליהן בתגובות!

נשלח ב Blog
%d בלוגרים אהבו את זה: