רגע לפני פתיחת עסק, תחשבו!

אחרי שלוש יציאות לעצמאות, עם שותפים וגם בלי, הנה כמה תובנות שכדאי ליישם לפני פתיחת עסק חדש:

  1. גם אם השותף זה החבר הכי טוב שלך בעולם כולו, עסקים וחברים זה לא אותו דבר. תעשו הסכם מפורט שכולל לא רק את הבעלות על העסק, אלא גם את תחומי האחריות (מי אחראי על הנה"ח, מי על הלקוחות, מי אחראי לתפעול ולוגיסטיקה, וכל תחום אחר שנוגע לעסק). במיוחד בעסק חדש, יש חשיבות להגדרות התפקיד האלה. ובמידה ואחד השותפים לא עומד בהתחייבות שלו לעסק, זה אפילו עוד יותר חשוב.
  2. תדאגו לעשות תיאום ציפיות לגבי מטרות ויעדים של העסק. לא תמיד אתם תראו הכל עין בעין, ועדיף לפתור בעיות לפני שהן קורות.
  3. תדאגו לרו"ח שילווה אתכם מהיום הראשון. תבינו ממנו מה צריך כדי להתנהל נכון. רו"ח מוצלח גם יעזור לכם להתנהל נכון מול רשויות המס, וגם ידאג לגובה התשלום.
  4. גם אם זה הרעיון הכי מוצלח בעולם, תתייעצו עם כמה שיותר חברים, מכרים ואנשי עסקים שקרובים אליכם. אולי הם יאירו את עיניכם המסונוורות מהרעיון של פתיחת עסק.
  5. לכו תדברו עם מט"י (מרכז טיפוח יזמות). יש להם המון סדנאות ויועצים מסובסדים. גם אם לא יעזור, זה בטוח לא יזיק.
  6. תקבעו לעצמכם נקודת "אור אדום". מתי תצטרכו לעצור הכל ולהבין שנכשלתם (כן, קשה לחשוב על זה כשמקימים עסק). תקבעו מדדים מספריים ומדויקים שתחומים בזמן שלפיהם תקבעו אם להמשיך או להפסיק. ואל תייפו את המציאות – לפעמים גם נכשלים.
  7. מומלץ שכל אחד מכם יגדיר גבולות גזרה (בהמשך לאור האדום). תספרו לשותף מה יקשה עליכם, מה יעזור לכם, ותקשיבו גם לו. לפעמים הגורם האנושי יביא אתכם ל"אור אדום", ולא הגורם העסקי.
  8. אל תשכחו להנות מהעסק. אם רק תסבלו כל היום, שום הצלחה של העסק לא תביא אתכם לסיפוק ולרצון להביא אותו לצמיחה משמעותית.

ואחרי כל זה, הכי חשוב – שיהיה בהצלחה!
רגע לפני פתיחת העסק ולחיצת היד

נשלח ב Daddy ביזנס עם התגית: , , ,
%d בלוגרים אהבו את זה: