בגדי תינוקות ומלכוד 22

התינוק הזה גדל בקצב מהיר. מאד מהיר. יותר מהיר מאשר מה שציפינו. כל הביגוד שקנינו לכבוד הלידה כבר קטן על עידן, ואנחנו כל הזמן קונים עוד. אז כדי לחסוך קצת, הנה כמה מההמלצות שלנו – בגדים, רבותי, בגדים!

לפני הלידה – קונים מלא, לובשים מעט!

בהכנות ללידה הלכנו לכמה חנויות תינוקות, ובכולן קיבלנו רשימה ארוכה של טקסטיל שהילד צריך – חולצות, מכנסיים, אוברולים עם רגליות, אוברולים בלי רגליות, גרביים, כובעים, כפפות, מעילים, בגדים עבים, בגדים דקים, והרשימה עוד ממשיכה. אנחנו, פתי שכמונו, לקחנו לפחות אחד מכל אחד. תמיד טוב שיהיה.. או שלא?

אז זהו, שלא. בפועל, היינו צריכים להיות חכמים יותר ולחשוב מראש על העונה שהוא נולד ועל הצרכים שיש. עידן נולד בחורף, ולכן כמעט כל בגד קצר שקנינו פשוט לא זכה לעלות על עידן. יותר מזה, הבגד כבר כנראה לא יתאים לעידן יותר, וכנראה לא מתאים לו כבר מאז שהוא בן שבועיים. כשהגענו איתו הביתה, הבנו שנצטרך עוד בגדים חמים. בגדים התחלפו בקצב אדיר, ומכונת הכביסה עבדה שעות נוספות.

מתנות מהשמיים (ומהמשפחה, ומהחברים, ומהחברים של המשפחה, ומהמשפחה של החברים)

הנה משהו שלא לקחנו בחשבון כשעשינו קניות לפני הלידה – מתנות, והרבה מהן. קיבלנו המון מתנות שכללו בגדים, צעצועים, ומסתבר פריט מאד פופולרי למתנות לתינוק שרק נולד – שמיכות. כך יצא שבנוסף למה שקנינו, כעת היו לנו עוד בגדים שלא ידענו אם יתאימו לילד או לא.

אני אגלה לכם סוד: מתנות מגיעות עם פתק החלפה (בדרך כלל). סתם, זה לא סוד. חלק מהמתנות הוכיחו את עצמן כשימושיות במיוחד, אבל חלקן הוחלפו לפי הצורך. תודה שוב לכל מי שהביא מתנה, ומתנצלים על זה שהחלפנו את מה שהבאתם. בפועל, שבוע לאחר הלידה, מצאנו את עצמנו עם זיכויים ל5 חנויות בשווי של כמה מאות שקלים. וזה היה שימושי. מאד. מגלים שחסר בגדי פליז? יש בחנות הזאת. צריך עוד בגדים דקים? יש בחנות ההיא. חיסכון רציני בקניות הראשונות לילד הרך. וטיפ קטן למי שקונה מתנה לתינוק: אם תביאו gift card זה אולי יראה פחות אישי, אבל זה יאפשר להורים טריים ללכת לקנות מה שהם רוצים. נכון, אפשר להחליף, אבל לפחות מבחינתנו, לא היה נעים לנו שמישהו ייעלב בטעות, ואם היה כרטיס מתנה, הקנייה היתה בלב שלם.

מלכוד הבגדים של תינוקות

קנינו, וקנינו, וקנינו

לילד הזה יש יותר בגדים מאשר יש לאבא שלו בארון. אבא שלו חי כבר 32 שנים, הוא חי 3 חודשים, ולו יש יותר בגדים! בשלב הזה, כבר הבנו שבגדים בגודל מסוים מספיקים למקסימום חודש. מידה NB (שזה אומר NewBorn) הספיקה לנו לחודש הראשון, ואז הייתה קטנה עליו. אז התחלנו להשתמש ב 0-3 חודשים. ואז גם חלק מאילו נהיה קטן אחרי חודש (הילד גדל מהר, כבר אמרתי?). אז עכשיו אנחנו עם מיקס של בגדים ממידות 0-3, 3-6 ואפילו 6-9 חודשים. זה מצחיק לקום בוקר אחד ולגלות שהופ – מה שלבש אתמול כבר קטן, וקצר, וצמוד.

לבגדי תינוקות יש מלכוד 22 – או שתקנה מה שמתאים לו, וזה יהיה קטן עוד שבוע, או שתקנה מה שגדול על הילד ואז הוא יראה כמו סחבה לשבוע שבועיים. אם אני יכול לסכם את חוויית הביגוד לתינוקות במשפט אחד, זה יהיה – תתפסו שכל יותר מוקדם מאיתנו. לנו לקח זמן להתאפס על איזה בגדים צריך, באיזה מידות, וכמה מכל דבר. תתייעצו, תשאלו, ותחשבו גם על העונה. אין סיבה שילד שנולד בחורף ילבש חולצות קצרות, ואין סיבה שילד שנולד בקיץ ילבש פליז. עד שתתחלף עונה, התינוק כבר יהיה במידה אחת לפחות יותר גדול ממה שתקנו לו.

רציתי לשים פה רשימת ביגוד שאנחנו כן השתמשנו בו, וכמה צריך מכל דבר ואז קלטתי – זה משתנה כל כך מהר שעד שאני אסיים לרשום את הפוסט הזה – זה כבר לא יהיה רלוונטי כי הוא יגדל בעוד מידה!

וכמה טיפים לחסכון בקניות

  • אל תקנו מותגים – כן, למותגים יש דברים יפים, וכן, יש להם בגדים איכותיים, אבל הם גם יקרים להחריד. אם תקנו בגד עם מותג או בגד דומה ללא מותג – זה לא באמת ישנה לתינוק. עוד יהיו לכם מספיק שנים לריב איתו על מותגים, אז חבל להתחיל מוקדם.
  • אם כבר מותגים, אז או בסייל או מחו"ל (ועדיף שניהם) – אנחנו קנינו לא פעם באתרים בחו"ל, ובדרך כלל גם בסיילים. למי שיש כוח לעקוב, אתרים כמו נקסט דיירקט ואיביי הם מקום מעולה לתפוס בגדים במחיר טוב. אנחנו קנינו בקרטר'ס, ועם המחיר של שילוח לארץ יצא לנו לפחות 50% מהמחיר בישראל. בסיילים שלהם יש מוצרים ב5-7 דולר, וזה מאד משתלם.
  • ותחשבו קדימה לפני כל קנייה – הוא גדל מהר: אל תקנו משהו שמתאים עליו עכשיו. מכירים את המשפט הזה "הוא יגדל לתוך זה"? אז זה נכון. ממש נכון. ואז הוא גדל יותר מזה, ואז זה נכנס לאחסון לילד הבא. אז במקום שתצטרכו לקנות כל שבוע, קנו לחודש חודשיים הקרובים.

זהו, אני את שלי סיימתי להגיד. מה הטיפים שלכם לחיסכון בקניית בגדים לילד? מה אתם חושבים על הטיפים שלי? מחכה לשמוע אתכם בתגובות 🙂

נשלח ב הרהורים של הורים, טיפים וטריקים להורים טריים עם התגית: , , , , ,
%d בלוגרים אהבו את זה: