הילדים שלכם, הבריאות שלהם ומניעת המחלות של העתיד – ביקור בריא

מה אם הייתי אומר לכם שהמחלות שתחלו בהם בעתיד התחילו כבר כשהייתם ילדים? ואני גם אגיד לכם, שהילדים שלכם יסבלו גם הם מהמחלות האלה? וחשוב מכל, מה אם הייתי אומר לכם שיש לכם אפשרות למנוע מילדיכם את המחלות האלה?

בימי הביניים, אורך החיים הממוצע של בני האדם היה 35 שנים. זה בעיקר היה בגלל מחלות, פשיעה קיצונית וכמה מסעות צלב מיותרים. במאה ה-20, תוחלת החיים הממוצעת כבר עלתה ל 65 שנים. בימינו (נכון ל-2012) תוחלת החיים היא כבר 80 שנה. הרבה שינויים קרו מאז ימי הביניים ועד היום. העיקרי שבהם –המחלות של אז הן לא המחלות של היום.

מה כל כך מפחיד היום?

המחלות של העולם הישן היו הורגות, ולא בצורה שקטה. שחפת, צהבת, אבעבועות, טיפוס ועוד כל מיני מחלות שהפכו לנדירות בימינו היו הורגות אנשים על ימין ועל שמאל. המחלות האלה היו נפוצות, אבל בגלל האופי ה"אלים" שלהן – אנשים ידעו להתרחק מהחולים בהן. המחלות החדשות הן כבר לא רועשות ולא מורגשות. הן "רוצחים שקטים". הן מגיפות שהעולם כבר מודע אליהן, אבל בניגוד למחלות הישנות שהיה אפשר להתחסן מפניהן מפני המחלות האלה אין חיסון – יש רק ידע, הכנה מוקדמת והבנה של תוצאות.

על מה לעזאזל אתה מדבר?

המחלות החדשות הן מה שנקרא בעגה המקצועית – "מחלות כרוניות". אלו כבר לא מחלות שיש לך או אין לך. אלו מחלות שהסובלים מהן יסבלו לאורך כל חייהם. חלק מהמגפות האלה כוללות השמנת יתר, הפרעות קשב וריכוז ואפילו אוטיזם ברמות שונות ומשתנות. אלו מחלות שנגרמות בגלל אורח החיים הנוכחי שלנו – עולם מוקף מסכים וטכנולוגיה עם מינימום תנועה. אפילו הדביקו לזה שם –  "מחלת הישיבה". מחלה שנגרמת כתוצאה מחוסר תנועה, עודף אכילה וחוסר דאגה לעתיד ולבריאות. למחלות האלה אין תרופה, אין כדור שירפא אותן, אין פתרון. הפתרון היחיד שיש להן כרגע הוא התמקדות ב"רפואה מונעת" על מנת למנוע אותן, או לפחות לאבחן אותן מוקדם. ברפואה האלטרנטיבית (המזרחית-סינית) הרעיון מוטמע עמוק בפנים – תשמור על הגוף, תאבחן מחלות מוקדם, תטפל במחלות מהר. גם כהורים אנחנו מכירים את הרעיון היטב – בדיקות במהלך ההריון, בדיקות במהלך השנתיים הראשונות (טיפת חלב ומרכזי התפתחות). ואז, בגיל שנתיים – פתאום אנחנו לבד עם הילד ועם מלא שאלות.

אז אחרי שהפחדת אותנו עם מחלות נוראיות, יש לך פתרון?

לאחרונה ביקרתי ב"מאוחדת". לשם שינוי, זה לא היה כי הייתי חולה או כי הייתי צריך מרשם חדש. זה היה כדי להכיר את תכנית "ביקור בריא" שמאוחדת השיקה לאחרונה. הם מבינים את השינויים שעוברים עלינו ועל הבריאות שלנו. הם רוצים לעזור לנו להמנע מכל המחלות והבעיות, וגם לילדים שלנו. ואיפה המקום הכי טוב להתחיל אם לא בילדים שלנו? אנחנו כבר יודעים ללכת לרופא, לזהות מה לא בסדר אצלנו, אבל כשזה נוגע לילדים שלנו – אנחנו עוד לומדים להיות הורים, הם לומדים להיות ילדים, וכולנו ביחד מנסים ללמוד להיות בריאים. כדי לתת לנו ההורים מענה לפחדים שלנו, ולילדים את המענה הרפואי המלא כולל זיהוי מוקדם של מחלות, הם החליטו ליצור את "ביקור בריא". השירות הינו המשך ישיר לטיפת חלב, כשהמטרה היא להחזיר את רופאי הילדים למקום האמיתי שלהם – במקום להפגש עם ההורים בזמן מחלה, לחץ ועצבים (מצד ההורים והילדים), אפשרות למפגש בין הרופא להורים ולילד בסיטואציה רגועה ומסודרת.

איזה עתיד אתם בוחרים לילדים שלכם?

נותנים להורים קצת שקט!

האמצעי הכי טוב לטיפול ב"מחלות כרוניות" הוא – בפשטות – המניעה שלהן. זיהוי מוקדם שלהן, יחד עם טיפול ממוקד ויעיל יכולות לעזור המון. מכיוון שאלו מחלות שילוו אותנו לאורך כל חיינו, המניעה או הטיפול המוקדם יכולים לעשות פלאים ולכן חשוב לזהות בעיות כאלה כבר בילדות. האפשרות שקופ"ח מאוחדת פתחה עכשיו לחבריה ולילדיהם היא אופציה נהדרת (וחינמית) כדי להתמודד עם כל המחלות האלה. "ביקור בריא" כולל בתוכו רופא ילדים שמעניק חצי שעה להורה ולילד, ממוקד בהתפתחות ובסיכונים בריאותיים לפי גיל הילד, ונתמך במעגלי תמיכה לטיפול בכל הבעיות (למשל אבחון ADHD, אבחון PDD ואפילו סדנאות להורים המלמדות אותם על התמודדות עם הבעיות). זהו בדיוק הפתרון לכל המחלות הכרוניות המפחידות האלה.

אם עד עכשיו אנחנו ההורים היינו לבד במערכה, מתמודדים עם פחדים בגידול הילדים ועם צימאון לידע (ויעידו כל קבוצות ההורים והבעיות שהורים מבקשים עזרה בהתמודדות איתן) עכשיו יש גם מי שיעזור לנו. אני יודע שלי כהורה היו מיליון שאלות, ויהיו עוד כמה מיליוני שאלות בהמשך הדרך. אז נכון, "ביקור בריא" לא יענה לי על כל השאלות, אבל לפחות פעם בשנה, למצי שעה, יש לי אפשרות לקבל תשובות, לוודא שהכל בסדר, ולתת לילד שלי לגדול בריא. כי בינינו, אין דבר יותר מפחיד מהעתיד של הילד שלנו.

אני לא היחיד שהיה במאוחדת, ויש עוד הורים שהביעו את דעתם על העניין:

ואם אתם רוצים לדעת עוד על העניין, יש להם גם סרטון שמסביר את העניין – לחצו כאן לסרטון.

נשלח ב Blog עם התגית: , , , , , , , ,

תגובות

  1. […] "הילדים שלכם, הבריאות שלהם ומניעץ המחלות של  העתיד- ב… […]

  2. […] "הילדים שלכם, הבריאות שלהם ומניעץ המחלות של  העתיד- ב… […]

  3. […] ולילד?' / יואב כהן-מלמד >>>נותנים להורים קצת שקט | 'הילדים שלכם, הבריאות שלהם ומניעת המחלות של העתיד' – ברק […]

%d בלוגרים אהבו את זה: