7 דרכים מעולות לשמור על כושר

אין ספק, ברגע שהופכים להיות הורים הרבה יותר קשה להיות בכושר. אפילו לעשות ספורט זה כמעט בלתי אפשרי. אימון כושר שפעם היית נהנה ממנו, הופך למטלה מייגעת ומעייפת, כמעט בלתי אפשרית לביצוע, כי לך תמצא עכשיו שעתיים פנויות. לקח לי זמן, אבל מצאתי איך לעשות כושר גם בלי לפנות 4 שעות בשבוע! רוצים לדעת איך? הנה לכם דרכים שגם הורים יכולים להכנס לכושר, או לשמור עליו:

  1. הנפת ילדים לגובה (או לרוחק אם אתם לא אוהבים אותם) – מאד פשוט, והם ממש אוהבים את זה. פשוט תופסים, מרימים, מורידים, מעיפים גבוה (או נמוך אם אתם פחדנים), ובאופן כללי מפעילים את השרירים. ניתן לעשות את זה בעמידה, ישיבה, שכיבה ואפילו בזמן פעילויות אחרות אם רוצים לאמן רק יד אחת או להתאמן על מולטיטסקינג.
    חשבתם שאני גרוע? תראו את הבחור הזה: על כשלונות וכאב – אורר לבו
  2. עשיית עוד ילדים – כולנו יודעים שסקס שורף קלוריות, ואם אתם יצירתיים מספיק אז הוא אפילו שורף מלא קלוריות. נכון, צריך למצוא לזה זמן ומקום, וגם רצון, אבל אין ספק שזה יעיל ומהנה. אפשר על הדרך לעבוד על גמישות, סיבולת, מערכת היחסים ואפילו על ריכוז (למשל התעלמות מהילד שממלמל במיטה. או עומד לידה ומפחיד לכם את החיים).
  3. אם כבר עשינו עוד ילדים, מישהו צריך גם לרדוף אחריהם.. הולכים איתם למקומות פתוחים, ונותנים להם להתרוצץ. מכיוון שהחיים עוד לא עייפו אותם, הם ידאגו שתרוצו הרבה, או לפחות תאבדו כמה שנים מהחיים כל פעם שהם יטפסו על המתקן המסוכן ההוא שאתם לא מבינים למה שמו בגן שעשועים. ואם לכם נמאס לרדוף אחריהם, אני מקווה שהחתמתם את סבא וסבתא על חוזה נכדים.
  4. לצאת לריצות קצרות – אישית, עשיתי לעצמי מנהג – אם יש לי בבוקר חצי שעה פנויה, אני מנצל אותה לריצה. נכון, זו ריצה יחסית קצרה (25 דקות, כדי להשאיר זמן למקלחת) אבל זה עדיף על לא לעשות כושר בכלל. מקפיד לעשות את זה פעמיים בשבוע. אחרי חודשיים שאני משתדל לרוץ לפחות פעם בשבוע, אני אפילו מצליח לרוץ רוב הזמן במקום לנסות לנשום ולהכניס חמצן לגוף המסכן שלי. וכן, אני ממורמר מזה. אני שונא לרוץ.
  5. לעשות אימון אינטרוולים – אמנם זה אימון שדורש כושר בסיסי, ומדריך כושר מיומן, אבל זה אימון שאחרי חצי שעה שלו לא תרצו לחזור עליו בחיים. או שתרצו, כי הספקתם בחצי שעה מה שלא תעשו גם בשלוש שעות. זה אימון קשה, מאתגר, ואני ברצינות שוקל לפנות למשרד הבריאות לגביו כדי לאסור אותו. הוא התעללות באנשים חיים!
  6. אימון EMS – שיטת אימון די ותיקה בארץ, שמשתמשת בגירויים חשמליים על מנת להפעיל את כל השרירים בגוף באימון אחד. אימון של 20 דקות שווה ערך לארבעה ביקורים בחדר כושר – והנה לכם המון חיסכון בזמן! במקום אימון של כל שריר בנפרד, מפעילים את כל השרירים באימון 1 על 1 עם מאמן צמוד (כמו שצריך!). ולמרות כל סימני השאלה אפילו משרד הבריאות חזר בו מן ההצהרה כי אימון EMS מסוכן.
  7. למצוא פעילות ספורטיבית שהילד אוהב, ולהצטרף אליו – בין אם זה כדורגל, כדורסל, בלט, או סתם לרקוד למוזיקה מקפיצה אתם מרוויחים פה כמה דברים באחד. זמן איכות עם הילד? יש. הפעלת השרירים בגוף? יש. ניצול זמן מקסימלי? יש. ואם הילדים קטנים מדי, ואין להם ספורט אהוב, חיזרו ל1-3, או פשוט קחו עגלה וצאו לטבע לטיול. האביב הקדים השנה!
    גם לתת לילד לטפס על עץ ואז לתפוס אותו זו דרך לשמור על כושר…

    בקיצור, אין לכם תירוצים יותר למה לא לעשות כושר. יש פה לא מעט רעיונות לפעילויות שלוקחות מעט זמן ונותנות הרבה תמורה. בין אם זה אימון EMS שידאג לכם לגוף בריא יותר, הריצות שידאגו לתת לכם קצת אוויר לנשימה (נפשית וגופנית), או פשוט הילדים שבמקום לראות אותם כמעמסה תראו אותם כמכשיר כושר – פשוט תעשו משהו. וותרו על הספה, על המיטה, על הכורסא הממש נוחה שיש לכם – ותזיזו את הגוף.

ואם במקרה זה יום שישי, שימו על עצמכם את התלבושת של הנקיונות, קחו חומרי ניקוי, שימו פליי ותנו לעצמכם להוציא מלא אנרגיה בשירה, ריקוד ונקיונות עד שהשכנה מלמטה תחשוב שהשתגעתם. מה שכנראה נכון, אם אתם אשכרה נהנים מנקיונות.









נשלח ב Blog
%d בלוגרים אהבו את זה: