רמזור לא עצרו באדום

הסדרה רמזור היא סדרה מעולה. הסדרה כתובה נהדר ומבוצעת בצורה מבריקה. הדמויות, קיצוניות ככל שיהיו, עדיין היו שלמות מספיק כדי שנתחבר אליהן. או לפחות ככה היה שלוש עונות. העונה הרביעית של הסדרה תשאיר לי טעם מריר. מצחיק, אבל מריר.

רעיון נהדר, ביצוע מבריק, דמויות מוצלחות

הרעיון של הסדרה נהדר – שלוש דמויות מרכזיות, מספר לא קטן של דמויות לווין (אלו שמקיפות את הדמויות שלנו – לילך, טלי ודניאל. וגם שירי סרטים), שילוב של המציאות היומיומית עם הקצנה – לעיתים לכדי הצחקה, לעיתים לכדי גיחוך, ולעיתים, עד כדי תנועה באי נעימות בכיסא. בכל פרק זכינו לנתח וללוות את הדמויות בסיטואציות יומיומיות שמוכרות לכולנו, אם מהמציאות ואם מהסיפורים והסרטים. ההתפתחות של הדמויות בסדרה במשך העונות היתה מושלמת, ומאד תואמת למציאות.
רמזור היו צריכים לעצור
אמיר (מירי) וטלי שעברו ממצב של רווקות, לזוגיות קבועה, ומשם לחתונה. בעונה הרביעית גם צירפו את ירדנה הקטנה (מי לעזאזל קורא לילדה שלו על שם כלבה???). איצקו ולילך עברו ממצב של מלכה ועבד למצב של זוגיות לא מתפקדת ומשם לגירושין (שגם בהם איצקו יוצא קירח, וגם שמן, וגם כרגיל- מוכה נפשית). חפר עבר ממצב של רווק נצחי למצב של רווק נצחי (עם רמז ברור להתבגרות, לרצון לזוגיות ומוכנות לילד – שיהיה למי להקריא את ספר הילדים "חיתול מהבול"). ראש מועצת שלומי נשאר ראש מועצת שלומי(וגם מורה לנהיגה, מנהל חברה קדישא, בעל צימרים ועוד כמה מקצועות. מה לעשות, כך יצא). יוקד למד להגיד אבא בעוד כמה שפות, זיסו ובז'ה החליפו נוף ועברו מכדורסל לאופניים ואז לצלילה (באמת היתה שם להקת צבי ים מדהימה).

העונה הרביעית שוברת שיאים

העונה הרביעית הגיעה אלי בתזמון מושלם – אני עם ילד בן 7 חודשים, בתיאום מושלם עם ירדנה. כל רעיון, כל קונפליקט, כל סיטואציה שהוצגה בעונה הרביעית – מוכרים לי היטב בעולם ההורות וגידול הילד. יש לי חברים רווקים (קצת פחות סטלנים מחפר, ואם יש לכם מישהי טובה להכיר להם – תגידו), חברים נשואים, חברים עם ילדים. גם גרושים אני מכיר. כולם הביעו הזדהות עם הסדרה. כולם מצאו את המקום שבו הם התחברו לסדרה, בצורה כזו או אחרת.

Post by ‎רמזור‎.

החיבור הזה לדמויות ולסיטואציות הביא אנשים להתגלגל על הרצפה מצחוק. אישתי כל כך אהבה את העונה הזו שהיא נזפה בי על זה שאני לא נקרע מצחוק. כל פרק הפך לשיחת היום. כל שיחה זוכה לרפרנס מרמזור ("זה כמו שקרה ל:אמיר/איצקו/חפר – הקף את התשובה). רמזור היתה סדרה פופלרית, עד רמת הקאלט, והעונה הזו העלתה אותה לשיאים חדשים. שיאים של צחוק, שיאים של סאטירה, שיאים של הקצנה. העונה הזו היתה עונה מדהימה ברמת הביצוע וברמת הכתיבה (וכל הכבוד לאדיר מילר ורן שריג). אבל העונה הזו גם הדהימה אותי בעוד כמה דברים.

אם הכל כל כך נהדר, למה אני כל כך עצבני?

כל הגברים מכירים את המצב במילואים שבו החבר'ה צוחקים שברחו מהילדים והאישה (זה באמת ככה אצל חלקם). כל הנשים מכירות את הדאגה הזו שהבעל יתפקד כמו שצריך עם הילד (חוץ מאישתי כמובן. עלי סומכים ב100%). כל אדם בוגר שחיפש זוגיות מכיר את אתרי האינטרנט, את הברים האפלים, ואת הדייטים ההזויים (כן, כולל החברה השמנה שנדחפת לכל מקום). החיבור הזה גרם לי להגיד הרבה פעמים – "אבל זה בדיוק ככה!". גם אנשים שדיברתי איתם אמרו לי – "הכל נכון". טוב, כמעט. הנשים אמרו לי "אבל זה בדיוק הגברים שאיתנו. ככה הם מתנהגים. אבל את הנשים? הם ממש הקצינו!". והגברים? הם אמרו "זה בדיוק ככה אצלי בבית, הם מתארים את אישתי! אבל למה הם מוציאים את הגברים כל כך גרוע? אני ממש לא ככה!".

אלו שהיו בתוך הסיטואציות האלה או שנמצאים בהן כרגע, מצאו את עצמם מושא לצחוק. גברים ונשים מצאו את עצמם מול מראה טלוויזיונית שמציגה אותם באור גרוע במיוחד. ופה בדיוק הבעיה – במקום להראות שאפשר אחרת,רמזור בחרה לקבע את הקיים. במקום להשתמש בסאטירה כדי להראות מציאות טובה יותר, רמזור הציגה את מה שרע ואת כל מה שמנסים לשנות בזוגיות, בהורות ואפילו בגירושין. אפשר להגיד שרמזור היא מראה של החברה, ואפשר גם להגיד שרמזור שברה את המראה והשתמשה בשברים. מוסד הזוגיות, מעמד ההורות, ואפילו קרב הגירושין – כולם הושמו ללעג מוגזם. רמזור פגעה בהם בול – אם היינו בשנות ה-90.

Post by ‎רמזור‎.

היה אפשר גם אחרת

תקראו לי יפה נפש (אני אפילו מרגיש קצת ככה), אבל העונה של רמזור השאירה לי טעם מר. הזוגיות הכוחנית שמקטינה את אמיר פשוט קיבעה את הסטריאוטיפ המגדרי, זה שאני כל כך מנסה להציג פנים אחרות. הגירושין של לילך ואיצקו נעשו בחוסר טעם – עורכי הדין האלה קיימים, ונשים הולכים שבי אחריהם בדרכן לרמוס את הגבר. הסיטואציה שבה חפר מגלה חוסר רגישות קיצוני בזמן שהוא מקיים יחסי מין עם אמא והילד שלה קורא לה – וכל מה שהוא רוצה זה לגמור. לא חסרות דוגמאות נוספות.

ארבע עונות שכנעו אותנו שהדמויות בסדרה הן דמויות טובות, שהכל חיובי בסוף, שיש בה רק טוב. אחרי שהדמויות הציגו את כל הרוע שבהן, טוב שזו עונה אחרונה. 

נשלח ב בדיקת אבהות - פרלמנט האבות של Xnet עם התגית: , ,
%d בלוגרים אהבו את זה: