רגעים קטנים מחווייה גדולה שנקראת הלידה

רגעים קטנים מחווייה גדולה שנקראת הלידה – החל מהצירים הראשונים ועד הרגע שבו אתם מוצאים את עצמכם עם תינוק מהמם, בהלם מוחלט ומאושרים ברמה שאי אפשר להסביר. רגעים קטנים שזוכרים לנצח, אבל לא תמיד נותנים להם את התשומת לב.

הפוסט הנ"ל מוקדש לאישתי המדהימה שעברה תשעה חודשים של הריון ושלוש וחצי שנים (בינתיים) איתי 🙂

אז כדי שאני תמיד אזכור, וגם כדי שאולי תדעו מה מצפה לכם, הנה כמה מהרגעים שאני מוקיר בדרך מלהיות עם אישה בהריון ללהיות הורים לילד. אלו עשרות רגעים קטנים שמרכיבים חווייה גדולה ועצמתית ברמה שלא ניתן להסביר, ואני ממליץ לכולכם להוקיר כל אחד מהם, גם אם הם רגעים קשים, מטורפים, הזויים, ואפילו סוריאליסטיים באיזושהי רמה –

הכניסה למיון יולדות והבדיקות הראשונות ("הצירים האלה הורגים אותי, אם הילד לא יוצא עכשיו אני מתעלפת") והשחרור ממיון יולדות ("מה זאת אומרת צירים לא סדירים? אני מתעלפת!"). הבוקר שבו אנחנו מעמיסים את התיק לרכב, ונוסעים לבית חולים. הלילה שבו הצירים התחילו ואני וזוגתי שתחיה מתחילים להבין שהנה הילד מגיע.
החזרה למיון יולדות ("אני לא יוצאת מפה עד שיש ילד!") והרופא שמרגיע ("קצת סבלנות, הלידה התחילה, אבל יש עוד זמן"). הרגע שבו המיילדת מבינה שכדאי לאישתי לקבל אפידורל (או בשמו החדש – הרגע לפני שאישתי הופכת לדובון אכפת לי) ולוקחים אותנו לחדר לידה.
הרגע שבו מחליפים לבגדי יולדת ומבינים שמפה יוצאים עם ילד. ההמתנה המותחת – כמה הפתיחה, מה קורה עם הצירים, מה זה כל האינפוזיות האלה, ואיפה הרופא מרדים שיתן עוד אפידורל?! הרגע שבו הרופא המרדים מגיע ונותן אפידורל (ופתאום מחכה לי בחדר דובון אכפת לי ושמו אישתי).
הרגע שבו אתה מבין שאתה בחדר לידה כבר 6 שעות, ער כבר 18 שעות, והאדרנלין לא נותן לך לנוח אפילו לרגע. הרגע שבו אתה מבין שאישתך כבר 20 שעות עם צירים, 6 מתוכן בחדר לידה, והיא כרגע האדם הכי גיבור שהכרת.
הרגע שבו אישתך לוחצת, צועקת, הורגת לך את היד, ואתה כבר רואה ראש קטן בדרך החוצה. הרגע שבו המיילדת מבטאת במילים את הפחד הכי גדול של אישתך ("אני כבר רואה את השיער השחור של הילד") ואת הרגע שאתה מרגיע את אשתך ("אל תדאגי, זה ממש טיפה שיער") אבל היא כבר לא מוכנה ללחוץ ונושמת כדי להרגע ולא כדי ללדת ("מה מלא שיער מה? מאמי אני הורגת אותך!"). הרגע שבו המיילדת מגיעה, בודקת ומודיעה שיש פתיחה עשר, וממצב של "בסדר, אני רגוע, יש עוד זמן" אני עובר למצב של "פאק – אני עומד להיות אבא. געוואלד!".
הרגע שבו הרופאה מגיעה, מסתכלת, מציעה לעשות סוג של היימליך כדי להוציא את הילד, ואת צרור הקללות שאישתך פולטת עם כל לחיצה לא ציפית לשמוע מפועל רומני שיכור בשעת לילה מאוחרת.
הרגע שבו מחזירים לך את הילד, הוא צורח יופי, ואתה כבר לא יודע אם זה השלב לצחוק, לבכות, לשתוק, לדבר, לחבק, לנשק, לנשום, להרגע, להלחץ, או פשוט לעצור הכל ולהסתכל על כמה רחוק הגעתם – אתה, אישתך, והתינוק שהתבשל תשעה חודשים בבטן את הרגע שבו הילד "קופץ" החוצה, ואתה מסתכל על הדבר הכי מדהים שראית, ומבין שעברת את החווייה הכי עוצמתית בחיים שלך. והרגע שאתה מבין שלא שיער ולא יער – הילד שלכם יצא עם מעט שיער כמו שאישתך קיוותה (אל תסתכלו עלי ככה, לכל יולדת יש דרישות מהתינוק שבדרך, לאישתי היה חשוב שיהיה מעט שיער)
הרגע שבו לוקחים לך את הילד לבדיקה כי הוא לא צורח, והלב שלך נופל לתחתונים.

ואז, אחרי כל זה, מגיע הרגע שבו הכל נרגע – המיילדת סיימה, הרופאה תפרה, התינוק בכה, ההורים הגיעו, האישה נשמה, אתה עוד לא סגור מה אתה אמור לעשות – אבל סגור על זה שהרגע הפכת לאבא, ושהדבר הזה ששוכב בעריסה של הבית חולים הוא הדבר הכי מהמם שראית בחייך. תשעה חודשים מתנקזים להווייה של כמה דקות. לא משנה כמה רעש יש מסביב – יולדות צועקות, צוות שמתרוצץ, הורים שמדברים – כל מה שאני ראיתי שמעתי והרגשתי – היה אהבה לילד שלי שרק נולד, והערצה ענקית לאישתי המדהימה שעברה את הלידה.

ובסוף בסוף, עוד רגע קטן – שבו אישתי מתנצלת בפני הצוות על הקללות והצעקות – למרות שבתוך כל הבלגן והלידה – מובן לכולם למה היא צעקה 🙂

בשלב הזה הלידה נגמרה. נשארנו אני אישתי והילד שלנו. מפה התחיל סיפור חדש – מזוג נשוי הפכנו להורים. את מה שהגיע עכשיו אני אתאר כבר בפוסט אחר, כי את הימים הראשונים אחרי שנולד הבן הבכור קשה לתקצר. תקראו לזה איך שאתם רוצים – שוק, הלם, טראומה, שמחה אדירה, טירוף חושים, בלגן – אבל הימים האלה הם הלם. מבחינתי לפחות, הימים האלה הם ערפל – לא הדחקה, לא שיכחה, לא התעלמות – אני זוכר הכל, אבל בכל רגע שאני נזכר בימים האלה יש לי הרגשה שאני שוכח משהו.

אלו היו ימים עמוסים ומלאי טירוף – החל מהלילה שבו התחילו הצירים ועד לרגע שבו שוחררנו מבית החולים (שבוע אחרי הלידה, אבל זה כבר נושא לפוסט אחר). את מה שקורה בימים האלה קשה להסביר למי שלא עבר אותם, וגם מי שכן עבר אותם – בטוח חווה אותם אחרת. את הימים האלה אני עוד אפרט בהמשך, ובינתיים – מה הרגעים שאתם הכי מוקירים בטירוף הזה שנקרא לידה?

נשלח ב הרהורים של הורים עם התגית: , , , ,
%d בלוגרים אהבו את זה: