ימי הגזים הנוראים

ימי הגזים הנוראים הם מצב מוכר לכל ההורים. תינוק בן יומו שאוכל, ואחרי חצי שעה עד שעה צורח ומתפתל והורים שמתוסכלים כי כמעט שום דבר לא עוזר לגזים של התינוק.

אני אומר לכל ההורים, כי אם הילד שלכם לא סבל מגזים בחודשים הראשונים של חייו – אני כולי קנאה. ימי הגזים הנוראים הם ימים ארורים שנמשכים בערך 3 חודשים, ומאופיינים במחזור קבוע מדי כמה שעות –

  1. הילד אוכל
  2. הילד עושה גרעפס ונראה שהכל בסדר
  3. הילד הולך לישון כחצי שעה אחרי האוכל וישן כשעה
  4. הילד קם, צורח, צועק ומנפנף את גפיו
  5. בעת הרמה או נענוע של הילד, הילד ישחרר גזים בצורת גרעפס ים או נאדים כמו כרית פלוצים של פעם
  6. לאחר נענוע והרגעה, הילד ילך לישון, יקום אחרי חצי שעה, ויחזיר אותנו לשלב 4
  7. וחוזר חלילה
  8. מתחילים לבדוק בגוגל ״איך להקל על גזים של תינוק״ ומגלים שאין פתרונות
  9. מתייאשים, בודקים באנגלית, ומתחילים לשאול את כל מי שמסביב
  10. מתייאשים שוב, אבל בינתיים הילד כבר שוב צורח אז מניחים את האייפד ומרימים את הילד

אז בשביל ההורים הטריים שביניכם שמחפשים איך להקל על גזים בתינוק, החלטתי לשתף אתכם בניסיון שלי ושל אישתי. אני כבר מזהיר – לגזים אין באמת פיתרון. מה כן יודעים על גזים? ככה: רוב התינוקות יסבלו מגזים. הגזים נגרמים בגלל שמערכת העיכול של התינוק עוד לא מפותחת מספיק, ובדרך כלל ייעלמו מעצמם בגיל 3 חודשים בערך.יש הרבה דברים שעוזרים לגזים, אבל אף אחד עוד לא מצא פיתרון מלא לגזים של תינוקות. לכל תינוק ותינוקת יעזרו דברים אחרים, ואני יכול רק לשתף אותכם בניסיון שלנו ולחלוק טיפים שנתנו לנו.ימי הגזים הנוראים

לילד שלנו יש תיאבון בריא, והוא שאב מבקבוק כבר מיומו הראשון. בגלל התיאבון המאד בריא שלו, הוא גם שואב אוכל מאד מהר. כלכך מהר, שאוויר לא מספיק להכנס לבקבוק, ואז כשיש כבר קצת הפסקה – נכנס המון אוויר דרך הפטמה ומבעבע לתוך התמ"ל – מה שיוצר בועות באוכל שהולכות ישר לבטן שלו.

הבועות האלו יוצרות גזים, והרבה מהם.

אז מה עזר לנו עם ימי הגזים הנוראים?

אין פיתרון יחיד שאני יכול להצביע עליו. השילוב של הרבה מהדברים שניסינו הקל על עידן ועל הגזים שהוא סבל מהם. קודם כל, תכירו את תנוחת ה״נמר על עץ ״. זו הולכת להיות התנוחה העיקרית בה הילד שלכם נמצא. למי שלא מכיר אותה, שמים את הילד עם הבטן על האמה שלנו, עם הפנים לכיוון המרפק. הלחץ של פרק כף היד על הבטן עוזר לשחרר גזים. בתמונה נמר על עץ
תנוחת נמר על עץ מרגיעה גזים אצל תינוקות

אחרי שהכרנו את תנוחת הנמר על העץ, הבנו שעדיין צריך עוד פתרונות. בירור אצל ד״ר גוגל, וגילינו שיש עוד כמה דברים לנסות. בסופר פארם מצאנו את סימיקול ואת הגרפווטר. בירור קצר עם הרוקח, המלצה על גרפווטר, ואנחנו בדרך הביתה. עשר טיפות של גרפווטר לפני האוכל, וההמתנה מתחילה – האם זה יעזור?

טוב, אז גרפווטר קצת עזר. בעיקר עזר לילד שלנו להפוך לכרית גזים, מה שזיכה את הגרפווטר בשם המתאים – גרעפסווטר. את הפתרון הבא הכרנו בזכות טיפ קטן מהורים טריים, ששמעו על זה מהמטפלת של הילד שלהם. הטיפ הזה הוא בקבוק של חברת MAM, שבנוי במיוחד נגד גזים. לבקבוק יש מבנה ייחודי שעוזר למנוע בועות בתוך התמ"ל.

לפני שנעמיק בעניין הבקבוק, חשוב לציין שניסינו להחליף את הפורמולה (ניסינו מטרנה, סימילאק ונוטרילון רגיל וגם קומפורט). החלפה לנוטרילון עזרה לנו עוד קצת להקל על הגזים. וחזרה לבקבוק של MAM – מה כל כך מיוחד בבקבוק הזה?

נתחיל מהפטנט – לבקבוק יש מעין תחתית כפולה הבנויה מפלסטיק מחורר שעליו מונחת טבעת סיליקון (לא לדאוג, BPA FREE). התחתית הייחודית מהווה שסתום חד כיווני המאפשר כניסת אוויר לתוך הבקבוק, אבל לא יציאה של נוזלים (אזהרה בעניין בהמשך). בזמן שהילד אוכל, אוויר נשאב פנימה לתוך הבקבוק ומונע היווצרות של לחץ בבקבוק וכך גם כניסת האוויר מהפטמה נמנעת.

מלבד הפטנט השימושי והיעיל, לבקבוק יש עיצוב חמוד וייחודי והוא מגיע במספר צבעים ובשני גדלים. בשונה מרוב הבקבוקים, הבקבוק מתפרק לשלושה חלקים – התחתית, הגוף והפטמה. התחתית המיוחדת מתפרקת מהבקבוק בהברגה פשוטה, ומאפשרת שטיפה קלה ופשוטה של הבקבוק על כל חלקיו. בנוסף, לשטיפה יסודית יותר ניתן להוציא את טבעת הסיליקון מהתחתית בקלות ובפשטות ולשטוף אותה בנפרד. למי שמפריד את הטבעת סיליקון – כדאי לזכור גם להחזיר אותה למקומה לפני מילוי הבקבוק. אנחנו לא זכרנו מדי פעם, מה שיצר תקריות מצערות של אוכל שנוזל דרך החורים שבתחתית.

המחיר של הבקבוק נע בין 25 ל 42 ₪ (תלוי איפה קונים), והאמת – במחיר הזה שווה לנסות ולראות אם הוא מעניק הקלה. לעידן התינוק זה בהחלט עזר להקל על הגזים, ובשילוב עם גרפווטר ונוטרילון אפילו פתר את הבעיה כמעט לגמרי (מנסיון של המשפחה המורחבת – לכל תינוק יעבוד פתרון אחר, אז מומלץ לעשות קצת ניסוי וטעייה עם פתרונות שונים והשילוב ביניהם).

אין פיתרון יחיד לטיפול בגזים של תינוקות

שוב – מהעדויות והשיחות שהיו לנו, לכל תינוק עזר משהו אחר. לחלק עזר הסימיקול, לחלק החלפת תמ"ל לא עזרה כלל, ולחלק הבעיה נפתרה פשוט על ידי האכלה עם הפסקות גרעפס (להאכיל 30-60 מ"ל, להרים לגרעפס, וכך הלאה עד שמסיימים את הבקבוק). אז אם גם התינוק\ת שלכם סובל\ת מגזים, תנסו ותראו מה עוזר, ושיהיה לכם המון בהצלחה!

יש לכם פתרונות מעניינים לגזים? דברים שאולי שכחתי וכדאי שאוסיף? אשמח לשמוע אתכם בתגובות!

נשלח ב הרהורים של הורים, טיפים וטריקים להורים טריים עם התגית: , , , ,

תגובות

%d בלוגרים אהבו את זה: