דברים שקורים באירועים משפחתיים

אירועים משפחתיים הם תמיד חווייה. מכיוון שתמיד מחפשים סיבה למסיבה, לא חסר כאלו – ימי הולדת, ימי נישואין, בר מצווה, בת מצווה, ברית/ה, פדיון, אירוסין, נישואין, שבת חתן, או סתם "לא התראינו מלא זמן אז בואו נפגש". אירועים כאלו הם חווייה במיוחד אם יש לך משפחה מורחבת (וחמור מכך – גם לאישתך), ובייחוד אם כל אחד במשפחה הוא טיפוס יחיד ומיוחד. דברים שקורים באירועים משפחתיים:
דברים שקורים באירועים משפחתיים

זה קורה במשפחות הכי טובות

פתאום מגיע איזה חג, יום שחשוב לציין או סתם "לא התראינו מלא זמן". ואז מתחילה הסאגה שנקראת אירוע משפחתי. זה מתחיל בהזמנה תמימה, שלעולם אינה מגיע מהמזמין לאירוע (אלא אם כן יש קבוצת ווטסאפ בשם "משפחה", משפוחה", או "מי נמצא בבית ויכול להדליק דוד"). ההודעה על האירוע תגיע מראש המשפחה (אבא/אמא) ותמיד תהיה עם ניחוח של "חסר לך שאתה לא מגיע!".

אם נבחרה האופציה של הזמנה בווטסאפ, תמיד יהיו שניים עד שלושה אנשים מאותגרים טכנולוגית שצריך לעדכן אותם טלפונית (ולוודא שוב כמה ימים לפני). כן, להרים את הטלפון הפך להיות טרחה, אבל עדיין יותר פשוט מלהסביר להם איך להשתמש בווטסאפ.

אם זה אירוע יומולדת (רוב הסיכויים לילד, כי בשביל מבוגרים פשוט יוצאים למסעדה), כנראה שתמצאו את עצמכם משוטטים בין מדפים של חנויות צעצועים, שוברים את הראש על "מה לעזאזל מביאים לילד בן שנתיים?". התשובה, לרוב, תנוע בין צעצוע שמתאים לגיל שלוש לבין משהו שכבר יש לו. ויש מקרים יותר מעצבנים – הילדים שיש להם הכל, ואז צריך להיות יצירתי (כן, ערכת יצירה זה מאד יצירתי. וגם ההורים ימותו על זה).

אם זה אירוע שבו אתם רק מתארחים (חגים, ימי נישואין, סתם עוד על האש) תמצאו את עצמכם מתלבטים אם להביא יין, עציץ או "עוד משהו שאין צורך בו". עדיף לבחור באפשרות השלישית, כי את שני הראשונים כבר יביאו אחרים. אחרי שעברנו את שלב המתנות, תמיד יתברר שמישהו מאחר, ותמיד הוא יגיד בטלפון ש"עוד חמש דקות אני מגיע" (למרות שזה יקח עוד חצי שעה). ואל תשאלו למה הוא איחר – לא ברור שזה בגלל הילדים?

מפגשים משפחתיים הם כר פורה לתחרויות סמויות

תחרות "מי אמא יותר טובה", "איזה ילד יותר חמוד", "הילד שעוד לא בכה היום" והתחרות החשובה מכולן – איזה אבא יותר עייף מהאוכל". הם גם כר פורה למריבות, להומור ובדרך כלל לשניהם. עשרות בדיחות מסביב לשולחן המשפחתי נגמרות במבט זועם ותנועת "חכה חכה".

אחרי שכולם הגיעו, סיימו להתעדכן, והאוכל כבר מוגש, תמיד יהיה את ההוא שהגיע רעב והתחיל לאכול לפני כולם ("הילד היה רעב!").. ואת אישתו שנוזפת בו. ולא משנה איפה תשב, לעולם לא תגיע למנות שבמרחק של יותר משלושה סועדים ממך.
גם אם זה אירוע של משפחה קרובה יגיע מישהו שאתם לא בטוחים מה הקשר המשפחתי שלו אליכם. והוא תמיד יפתח בשיחה כאילו אתם מתעדכנים בחיים אחד של השני מדי יום.

וכמו כל דבר, טוב או רע, גם לאירוע משפחתי יש סוף

ובסוף הארוחה, יהיה את ההוא (בדרך כלל ההיא) שתתחיל לנקות לפני שכולם סיימו לאכול, ותגרום לכולם להרגיש לא נעים שהם עוד אוכלים ולא מנקים. וכשהם יפסיקו לאכול ויקומו לעזור, ייאמר המשפט "לא צריך, אני מסתדר(ת)" בטון פולני עדין.
ובסוף, אחרי שכולם הולכים, והניקיון הסתיים, וכולם עייפים, המארח(ת) נשבע(ת) שזו הפעם האחרונה שעושים אצלו(ה) אירוע. ועדיין, יום אחרי, מישהו כבר יתכנן את המפגש הבא. 🙂


אין על אירועים משפחתיים! מעניין לכמה אירועים יזמינו אותי מעכשיו…
ומה הכי בולט באירועים משפחתיים שלכם?

An English version can be found here: http://baraks.co.il/blog/en/things-happen-family-gatherings/

נשלח ב דעות והגיגים עם התגית: , , ,
%d בלוגרים אהבו את זה: